Založ si blog

„Možno mi chýba vychovanie a utrpím ešte veľa rán pre svoje prianie. Byť sám sebou a nebyť sám“( Záujem politikov o nás, len v deň volieb..? )

      Týmto nepísaným, ale mysleným  záverom všetkých mojich blogov od Senecu, by som dnes rád začal. Táto myšlienka je mi veľmi blízka, doslova ju preciťujem, preto sa ani nezdráham napísať to, s čím by som sa rád s vami podelil.

      Sedíme s kolegami pri obede. Jeden z nich utrúsi, že v televízii už pozerá len relácie o zvieratkách, druhý, že bude aj on, lebo sa so ženou tak pohádali na politike, že každý spal sám. Pobavilo nás to, no, čo si budeme kaziť deň a náladu, lenže, zhodli sme sa, akosi sa od toho nevieme odosobniť. Chceme-nechceme, stále nás to dobieha. Naše, takmer dospelé deti to rozoberajú doma, prinesú svoj pohľad na vec zo školy,  z práce vo veľkom meste… tak dookola.  Už mám toho dosť, zakončí svoju reč každý z nás, a stačilo aj pri obede.

      Neskôr popoludní som sa zamyslel. Pomôžem si starodávnym príbehom. Boli raz dvaja putovní mnísi, jeden novic, druhý oveľa starší.  Pri jednej z ciest prišli k menšej rozvodnenej rieke. Na brehu stála krásna mladá žena. Požiadala ich, aby ju preniesli na druhú stranu. Mladý novic okamžite odmietol, veď podľa ich viery sa nesmel ženského tela ani dotknúť. Starší mních bez rozmýšľania vzal ženu na plecia a preniesol ju na druhý breh. Mladý ho s údivom sledoval a potom na to neustále myslel. Asi po týždni to nevydržal a s rešpektom v hlase sa opýtal staršieho, prečo to urobil. Ten mu s úsmevom odpovedal: „Ja som na tú ženu myslel desať minút, aby som ju bezpečne preniesol cez rozbúrenú vodu, a už som aj zabudol. Ty na ňu myslíš stále.“

      Večer som si spomenul na debatu s kolegami. Porozprávam im tento príbeh, možno ich osloví. Treba alebo netreba myslieť denne na súčasnú politiku, na dnešné dianie okolo nás? Dá sa to? Nedá sa to? Nemá to zmysel? Otravuje nás to? Chceme to? Potrebujeme to? Zaujímajú našich politikov naše starosti, náš reálny život aj mimo predvolebných dní? Vedia, čo nás trápi? Chcú to vôbec vedieť? Takéto otázky sa mi donekonečna vynárali v mysli. Navrhoval by som, aby sme to urobili ako oni. Spomeňme si na všetko v deň volieb. V tú minútu, keď sa rozhodujeme, komu dáme hlas. Ak to stačí našim politikom, potom aj nám… Dobre, ak nie presne v ten deň, tak vtedy, keď sa rozhodneme, koho budete voliť. Spomeňme si na každý deň, na každé rozhodnutie, doslova na každú reakciu, každé slovo politika alebo politickej strany, koho chceme mať v parlamente. Nezabúdajme.  Uzatvárame jedno volebné obdobie a zároveň tým istým rozhodnutím, vytvárame nové. Doslova. Parlament a každá vláda sme my, lebo sme im dali v zastupiteľskej demokracii náš hlas. Teším sa na najbližší obed s kolegami…

     

„Sláva mnohých mudrcov spočíva len na zlej pamäti ich poslucháčov, alebo na prílišnej hlúposti ich obdivovateľov.“

23.02.2024

Tak toto je jedna z mnohých múdrostí klasického filozofa Sokrata. Nádherné, ako dokázal do jednej vety vtesnať niekoľko desiatok kníh, ba až celé životy rôznych generácií, ich životné skúsenosti, poznatky, chyby, omyly, ale aj ponaučenia a východiská, problémy, snahy o pochopenie spoločenského života. A nech to znie akokoľvek neuveriteľne, platia aj [...]

Mal som sen…(Teenagerskí voliči…)

24.11.2023

Washigton, 28. augusta 1963. Martin Luther King predniesol svoj prejav, ktorý sa zapísal do histórie: „ Mám sen, že budem žiť v krajine, kde ľudí nebudú súdiť podľa farby ich pokožky, ale podľa ich vlastností.“ Ja som si dovolil napísať to v minulom čase. Mal som sen. Verím, že [...]

„Ak by voľby mohli reálne niečo zmeniť, tak by nás nenechali voliť.“

24.10.2023

Túto, pre mňa až zarážajúcu, myšlienku vyslovil Mark Twain. Po jej precítení, prípadne prečítaní s porozumením, ako sa dnes moderne a progresívne hovorí, automaticky predpokladám, že zarazila aj vás. A nie je to náhodou aj tak? Je krátko po voľbách. Pozerám, sledujem, čítam, počúvam. Nestačím sa diviť. Poviem otvorene, s ústami dokorán. Ako to [...]

žralok belavý, belasý, žralok modrý

Britského turistu zranil v Karibiku žralok, útočil len desať metrov od brehu

27.04.2024 20:00

Šesťdesiatštyriročný britský turista skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti, keď ho pri severnom pobreží karibského ostrova Tobago napadol žralok.

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Peter Schuster

Štatistiky blogu

Počet článkov: 62
Celková čítanosť: 308487x
Priemerná čítanosť článkov: 4976x

Autor blogu

Kategórie