Založ si blog

A príbeh pokračuje…Justícia II.

Veľmi dlho som tento príbeh, ktorý vám chcem prerozprávať, nosil v hlave. Nie pre samotný príbeh, len mi prichádzali na um rôzne myšlienky, či to niekto pochopí, či to niekto prijme. Obával som sa, aké asociácie to vo vás vyvolá, ba ešte horšie, že ma začnete obviňovať bohvie z čoho… Občas sa totiž pozriem na diskusie pod blogmi. Je to hrozné, ba až strašné. Toľko vylievania špiny, nerešpektovania názoru druhého. S asertivitou  to nemá absolútne nič spoločné. V prevažnej väčšine bez poznania reality, skutočných faktov, len aby som si kopol, udrel, urazil… Pravdaže, česť výnimkám.

       Vedel som, že u nás je každý fanúšik aj futbalový rozhodca, prípadne samotný  futbalista. Dnes je asi každý z nás aj politik (isteže, názor každého na politiku rešpektujem), alebo vyšetrovateľ, prokurátor, sudca, žiaľ, už aj  kat. Vynechal som slovo obhajca, zámerne. Prečo? Neviem, či je to dobou, v ktorej žijeme, ale je to naša doba, my ju spolu tvoríme. Nik iný, nik cudzí, my. Výhovorky, že žijeme takýto svet, u mňa veľmi nezaberajú . Stále platí, že slovo je najsilnejšou zbraňou…

      Preto, ak dovolíte, začnem záverom. Nemám favorita ani v jednej ani v druhej politickej strane, dokonca ani v piatej či desiatej. Závidím tým, čo píšu o rozhodovaní iných ,s akou vervou, nezávidím tým, o ktorých píšu a zároveň  rozhodujú, doslova musia rozhodnúť. Dovolím si použiť slová veľkého Sokrata: „Viem, že nič neviem.“  Smutné je, ako skončil… Tu je ten príbeh.

      V starovekej  Číne, mimochodom z tejto obrovskej krajiny pochádza hodváb, pušný prach, čaj, cestoviny, filozofia, medicína  a mnoho iných významných vynálezov a vecí, dokonca aj indický čaj je pôvodne čínsky, žil všemocný vladár-cisár. Tešil sa veľkej popularite u bežných občanov svojej ríše. Raz sa k nemu dostavil so sťažnosťou  zlodej. Hovorí cisárovi, som poctivý zlodej, môj cisár, keď som si vykonával svoje poctivé remeslo, ako som vylamoval okno, zlomilo sa, ja som si zlomil ruku a už mesiac nemôžem vykonávať svoje remeslo, chcem spravodlivosť . Cisár zavolal stolára, čo robil to okno, chcel ho potrestať za nekvalitnú prácu.  Stolár povedal, že on to okno nekvalitne urobil preto, lebo ako ho montoval, išla okolo krásna mladá žena v červených šatách a on sa na ňu zadíval. Našli tú krásnu ženu, prišla na dvor a hovorí, krásu mám od boha a šaty farbil garbiar. Cisár už strácal trpezlivosť a vydal príkaz, nájdite toho garbiara a obeste ho na tom okne. Onedlho prišli vojaci a hovoria cisárovi, že garbiar je vysoký statný muž, nedá sa na tom okne obesiť. Cisár, aby vyhovel spravodlivosti, povedal, nájdite iného garbiara, ktorý sa tam vmestí a obeste ho. Tak sa aj stalo.

      Nedovolím si napísať už nič, nechám na každom z vás, aký záver si z tohto príbehu zoberie. Len jedinú poznámku, ak dovolíte, aká krásna a múdra história, aké úžasné myšlienky obsiahnuté v krátkom príbehu…

„Sláva mnohých mudrcov spočíva len na zlej pamäti ich poslucháčov, alebo na prílišnej hlúposti ich obdivovateľov.“

23.02.2024

Tak toto je jedna z mnohých múdrostí klasického filozofa Sokrata. Nádherné, ako dokázal do jednej vety vtesnať niekoľko desiatok kníh, ba až celé životy rôznych generácií, ich životné skúsenosti, poznatky, chyby, omyly, ale aj ponaučenia a východiská, problémy, snahy o pochopenie spoločenského života. A nech to znie akokoľvek neuveriteľne, platia aj [...]

Mal som sen…(Teenagerskí voliči…)

24.11.2023

Washigton, 28. augusta 1963. Martin Luther King predniesol svoj prejav, ktorý sa zapísal do histórie: „ Mám sen, že budem žiť v krajine, kde ľudí nebudú súdiť podľa farby ich pokožky, ale podľa ich vlastností.“ Ja som si dovolil napísať to v minulom čase. Mal som sen. Verím, že [...]

„Ak by voľby mohli reálne niečo zmeniť, tak by nás nenechali voliť.“

24.10.2023

Túto, pre mňa až zarážajúcu, myšlienku vyslovil Mark Twain. Po jej precítení, prípadne prečítaní s porozumením, ako sa dnes moderne a progresívne hovorí, automaticky predpokladám, že zarazila aj vás. A nie je to náhodou aj tak? Je krátko po voľbách. Pozerám, sledujem, čítam, počúvam. Nestačím sa diviť. Poviem otvorene, s ústami dokorán. Ako to [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Peter Schuster

Štatistiky blogu

Počet článkov: 62
Celková čítanosť: 306434x
Priemerná čítanosť článkov: 4942x

Autor blogu

Kategórie