Založ si blog

Zdravstvuj Sputnik V(II).

      Dovolím si opäť začať svoj text Platónom, ako pri prvom texte (8. marca 2021)   pod názvom Zdravstvuj  Sputnik V.: Čochvíľa nám budú vládnuť tí najneschopnejší z nás, to je trest za neochotu ísť do politiky. Dovolil som si použiť príklad požiaru, že sa predsa nebudem pri hasení pýtať, ja určite nie, či hasiči majú tú správnu vodu.

      Prešiel skoro mesiac a očkovacia látka je v skladoch. Stále sa preveruje. Skúša. Čo sa vlastne skúša? Neočkuje sa touto vakcínou inde vo svete? Nie je veľmi vysoký počet ľudí už zaočkovaných spomenutou vakcínou? Nie je stále nedostatok očkovacích látok? Nezomiera veľa našich občanov na covid ?Podľa informácií sa táto očkovacia látka používa vo viac, ako 50 krajinách. Netreba ani ďaleko chodiť do sveta, aj naši susedia v Maďarsku ju používajú. Rakúsko, Česko už aj Nemecko sa začína „ pozerať“ do Moskvy. Vysvetlí mi to niekto? V podstate, ani netreba, myslím si, že tomu rozumiem. Aj vakcíny, ktoré sa u nás už používajú, majú podmienečné povolenie pre uvedenie na trh (CMA). Alebo mám veriť, že táto v našom  sklade je iná, ako som si prečítal v jednom z našich médií? To fakt? Zopakujme si históriu: Kto prvý poslal umelú družicu na orbitu? Ako sa toto teleso volalo? Sputnik. Čomu máme veriť? Komu?

      Na Slovensku, možno aj inde, sa hovorí, že úspech sa neodpúšťa. Tak asi v tomto duchu úspech z východu sa neodpúšťa. Nie som lekár, ani sa vírusmi, respektíve ich liečením nezaoberám, tak si poviete, prečo sa k tomu vyjadrujem. Preto. Ako občan a súdny človek sa však môžem k tejto téme vyjadriť, mám na svoj názor v demokratickej spoločnosti právo. Rád by som upriamil vašu, aj moju pozornosť na to, kto všetko z politikov sa k tejto téme fundovane vyjadruje, akých máme vzdelaných a múdrych našich volených zástupcov. Vtipné, však? Počuli ste niekedy, že by na nejakú otázku odpovedali, ja nie som v tom odborník, tomu nerozumiem? Veľmi zriedka. Každý rozumie všetkému. Ešte jedna otázka, o čo tu vlastne ide? Ponúkam, netvrdím, že to takto je, svoju odpoveď.

      Cisár Vespasián znovu zaviedol  bizarnú daň z moču za používanie verejných záchodov. Syn mu opovržlivo oponuje, že sú to nečisté, špinavé peniaze so zápachom. Vespasián zobral do ruky zlatú mincu, hodil ju synovi s otázkou: Smrdí táto minca?

      Odpoveď všetci poznáme.

      Na záver chcem zdôrazniť, lebo sa pod tento článok aj podpisujem, že verím v dobro. Verím, že sa to posudzuje len a len pre dobro  a zdravie nás občanov. Priznám sa, že mám aj iné myšlienky. Tie si nechám radšej len pre seba. Ak sa otvoria aj krčmičky, vyrozprávam sa tam…

„Sláva mnohých mudrcov spočíva len na zlej pamäti ich poslucháčov, alebo na prílišnej hlúposti ich obdivovateľov.“

23.02.2024

Tak toto je jedna z mnohých múdrostí klasického filozofa Sokrata. Nádherné, ako dokázal do jednej vety vtesnať niekoľko desiatok kníh, ba až celé životy rôznych generácií, ich životné skúsenosti, poznatky, chyby, omyly, ale aj ponaučenia a východiská, problémy, snahy o pochopenie spoločenského života. A nech to znie akokoľvek neuveriteľne, platia aj [...]

Mal som sen…(Teenagerskí voliči…)

24.11.2023

Washigton, 28. augusta 1963. Martin Luther King predniesol svoj prejav, ktorý sa zapísal do histórie: „ Mám sen, že budem žiť v krajine, kde ľudí nebudú súdiť podľa farby ich pokožky, ale podľa ich vlastností.“ Ja som si dovolil napísať to v minulom čase. Mal som sen. Verím, že [...]

„Ak by voľby mohli reálne niečo zmeniť, tak by nás nenechali voliť.“

24.10.2023

Túto, pre mňa až zarážajúcu, myšlienku vyslovil Mark Twain. Po jej precítení, prípadne prečítaní s porozumením, ako sa dnes moderne a progresívne hovorí, automaticky predpokladám, že zarazila aj vás. A nie je to náhodou aj tak? Je krátko po voľbách. Pozerám, sledujem, čítam, počúvam. Nestačím sa diviť. Poviem otvorene, s ústami dokorán. Ako to [...]

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

Peter Schuster

Štatistiky blogu

Počet článkov: 62
Celková čítanosť: 308078x
Priemerná čítanosť článkov: 4969x

Autor blogu

Kategórie