Založ si blog

Odvaha je dieťa nevedomosti … ( Mágia médií )

Touto múdrosťou, ktorú som si vypožičal  od Francisa Bacona., by som rád nejako začal. Pokúsim sa vysvetliť, aj sám sebe, chápanie čítania novinových článkov, komentárov, názorov, ale aj diskusií  pod nimi. Vysporiadať sa s tým.  Dnes sa to tak moderne označuje, akože čítanie s porozumením. Poviete si, ten má ale odvahu, ten si teda trúfa.  Ak to bude na  nete, aj máte pravdu. Mám šťastie, že si tento text môžem sám zrevidovať. V poslednom čase som si všimol, ako sa krátka informácia, doslova zopár slov, maximálne pár viet, dokáže pretaviť na posúdenie respektíve odsúdenie autora, bez ohľadu na to, či sa zakladá na realite, bojím sa napísať, na základe pravdy, skutočnosti . Preberá sa automaticky, v súlade s princípom kolektívneho útoku na zdanlivého nepriateľa. Tým istým videním. To stačí. Argumenty? Za, alebo proti? Nie. Nie sú potrebné. Tie sa už veľmi dlho nevyžadujú, nepožadujú. Nie sú akosi dnes v „ móde“. Pre mňa nepochopiteľné a smutné zároveň. Vždy je dobre si kopnúť a najlepšie na celom „fronte“, všetkými nereálnymi zbraňami, kým je „korisť teplá“, zo vzduchu, z vody, ale aj osobnými výstrelmi priamo do tváre. To je jednoduchšie. Vo väčšine prípadov, ak je nepriateľ dosť „veľký“ sa použije aj atómová zbraň v podobe televíznej obrazovky. A aby si boli istí smrťou, zopakuje sa to aj niekoľkokrát. Tak, pre istotu, aby bol útok úplne dokonaný. Poviete si, nič nové. Ja tiež viem, že sa to už nezmení a s blížiacimi sa voľbami to bude len a len horšie. Rozumiem tomu, ale jedných dychom dodávam, že s tým dôrazne nesúhlasím. Poviete si, ako toto slovné spojenie ide dokopy? Robí sa to zámerne? Robí sa to z nevedomosti?  Päťdesiat na päťdesiat ? Robí sa to z vedomosti a  súčasne  zámerne.  

       Ako veľmi by som chcel veriť, že nie. Akosi rátajú s tým, že ich predkladaný obraz, ktorý „mágovia virtuálnej reality“ vytvoria, budeme považovať za reálny, za skutočný. Preto opakujem, že pre mňa  to absolútne neplatí a  verím, že nás je viac.. Otváram oči  aj uši, čo všetko sa dá, čo všetko sa môže, respektíve by sa nemalo… aj oni to vedia, ale čo už… Z jednej vety vytrhnutej  doslova a do písmena z kontextu, dokážu vytvoriť a posúdiť (odsúdiť) a súčasne už aj popraviť,  nie za  ročnú, štvorročnú, ale  celoživotnú prácu. Zhodnotia celý život. Z jednej fotky, tisíciny života, vytvoria celoživotný film a odvážia sa tvrdiť, že je to realita. Ich ponúkaná realita. Veria, že ich realite uveríme. Veľmi to chcú a niekedy mám pocit, že sú presvedčení, že to tak aj je… U mňa nie. Dokážem vidieť aj inú realitu, iný „film“, skutočný život a prácu človeka, na ktorého zaútočili a vybrali si ho, podľa zadania, podľa želania, podľa marketingu…  Na želanie koho? Napadla vám rovnaká otázka, ako mne? Až toľko odvahy na napísanie odpovede  nemám. Smutné, ale nie, nemám. Viem veľmi presne, že by som to vedel napísať. Možno by som sa ani nepomýlil a verím, že ani vy.

      Záver? Veľmi sa mi tu  hodí práve citát Arthura Schopenhauera : „Každá pravda prechádza troma fázami : Najprv je zosmiešňovaná. Potom je násilne odmietaná, nakoniec je akceptovaná, ako samozrejmosť.“ Nádherné, tak aspoň pre mňa.

„Sláva mnohých mudrcov spočíva len na zlej pamäti ich poslucháčov, alebo na prílišnej hlúposti ich obdivovateľov.“

23.02.2024

Tak toto je jedna z mnohých múdrostí klasického filozofa Sokrata. Nádherné, ako dokázal do jednej vety vtesnať niekoľko desiatok kníh, ba až celé životy rôznych generácií, ich životné skúsenosti, poznatky, chyby, omyly, ale aj ponaučenia a východiská, problémy, snahy o pochopenie spoločenského života. A nech to znie akokoľvek neuveriteľne, platia aj [...]

Mal som sen…(Teenagerskí voliči…)

24.11.2023

Washigton, 28. augusta 1963. Martin Luther King predniesol svoj prejav, ktorý sa zapísal do histórie: „ Mám sen, že budem žiť v krajine, kde ľudí nebudú súdiť podľa farby ich pokožky, ale podľa ich vlastností.“ Ja som si dovolil napísať to v minulom čase. Mal som sen. Verím, že [...]

„Ak by voľby mohli reálne niečo zmeniť, tak by nás nenechali voliť.“

24.10.2023

Túto, pre mňa až zarážajúcu, myšlienku vyslovil Mark Twain. Po jej precítení, prípadne prečítaní s porozumením, ako sa dnes moderne a progresívne hovorí, automaticky predpokladám, že zarazila aj vás. A nie je to náhodou aj tak? Je krátko po voľbách. Pozerám, sledujem, čítam, počúvam. Nestačím sa diviť. Poviem otvorene, s ústami dokorán. Ako to [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Peter Schuster

Štatistiky blogu

Počet článkov: 62
Celková čítanosť: 299360x
Priemerná čítanosť článkov: 4828x

Autor blogu

Kategórie